saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Tar tag i plugget

Kategori: Allmänt

Idag har jag faktiskt börjat ta tag i plugget på riktigt. Har läst två kapitel på förmiddagen (och hunnit med en powernap) samt träffat Jan på biblioteket för att starta upp vårt projekt. Känns som att vi kommit en bra bit på väg faktiskt. Ska göre en undersöknign av bufferzoner (30 och 80m) intill vattendrag i UNB Woodlot en liten bit härifrån. Det vi ska mäta är biodiversitet, vilket inte är det enklaste att mäta...
Känns dock som att vi hittat några indikatorer samt lagt upp en plan som kommer fungera hyffsat. Har dessutom börjat skriva lite på rapporten, så vi förtjänar båda en klapp på axeln!
Biblioteket är förresten nice! fräscht och trevligt med lagom mycket datorer och sittplatser. I alla fall vr det gott om platser idag. Nya datorer med som har touchskärmar. Tog lite tid innan jag fattade vad som hände när jag sku visa saker för Jan på skärmen och allt bara hoppade runt.
När jag var klar på bibliotekt och sku vandra uppför backen tillbaka till huset drog ett riktigt jävla regnväder igång (igen) och jag överdriver inte när jag säger att det bitvis forsade 8-10 cm med vatten ner för vägarna. Blöt från tårna upp över låren. Fint!
 
Till middagen idag serverades det som efterrätt milkshake och cupcakes. Happy day :) Bilder som utlovat finns längre ner Jossan!
 
Har haft floor meeting nu där vi gått igeonom "regler" för våningen. Till slut kom folket överrens om 8 regler. T.ex. "pissa inte nån annastans än i toaletten", "take care of you own hair" och "sno inte andras mat" känns som en väl spenderad halvtimme...
 
Ska försöka piggna till nu och göra resten av gänget sällskap på nån typ av förfest i en av loungerna och sen förhoppnignsvis orka följa med till Social Club, typ uteställe i Subben. Det är ju bara torsdag en gång i veckan, eller vad brukar ni säga Jossan och Anna?!
 
 
Efterättsbordet vid lunch
Biblioteket och Jan.
Hej, jag är genomblöt.
Middagens tillbehör :)
 
 

Kommentarer

  • Wööörn säger:

    Preciiiis är bara torsdag en gång i veckan :)

    2013-09-13 | 08:21:34

Kommentera inlägget här: