saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Ball hockey och basket

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har bara flugit iväg. Har inte hänt något märkvärdigt, bara tränat, pluggat och sovit i princip. 
 
Idag har jag testat på att spela ball hockey flr första gången. Det är typ som innebandy, fast med hockeyklubba och fylld innebandyboll (för att få bort studsarna). Man lär även ha hockeyhjälm, anledning till detta är okänd. Jag spelade med ett gäng äldre förmågor,  från kanske 45-65 år. Vi var bara fem stycken så blev spel på liten plan. Var inte speciellt mycket regler att förhålla sig till. Huvudregeln (att inte gå på kropp) var dock svår att komma ihåg...
Spelade i ca 1, 5 h och trots att tempot inte var speciellt högt (stillastående, målkåta gubbar!) så var jag rejält svettig efteråt.
Blev en eftermiddag med hockeyn i lurarna (jävla skeå) och en liten tupplur. 
 
 
Kvällen har jag spenderat på Currie center där jag skådat min första basketmatch live. Var UNB varsity reds som mötte Ottawa.  Är en turnering i helgen så får se om det blir att kika på nån mer match. Var grymt kul faktiskt. Har ju sett lite på tv innan och tyckt att det är okej, men fick definitivt mersmak efter dagens match. Trots att UNB blev sämre och sämre, längre och längre in i matchen.
 
 
Nu blire till att sova så jag är pigg och alert till morgondagens fotbollslir :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: