saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Dog therapy

Kategori: Allmänt

Hej hallå hoppsn!
 
Nu har tentaperioden börjat och första tentan av tre är avklarad. Gick inte nå vidare, så bara att försöka glömma den och ladda om till nästa. Idag har jag förutom detta testat på en ny grej: dog therapy. För att hjälpa studenterna att stressa ner under perioderna med finals kan man boka en tid för att i grupp få 10 minuter med en utbildad terapihund och dess ägare. Så 18:30 var vi redo för vår hunddejt. Dock kom inte hunden vi sku få träffa så vi fick vänta lite och sen fick vi gå till en annan station. Där fick jag, Johan L, Melanie,  Amanda och Anna hänga med  8-åriga Berlin och hennes trevliga matte. Tydligen är dog therapy upcoming här i Kanada och jag kan förstå varför. Djurkontakt is the shit. Saknar dock missarna mer nu efter att ha myst med den där lilla tussen...
 
Resten av kvällen har spenderats med julkalenderskik och Miamidrömmar samt underbara Emma Knyckare i årets Musikhjälpen. Asgött att det dragit igång, men som inte så bra för mitt plugg (iaf inte såhär långt...). Ska försöka slita mig från Emma och sändningen snart så det blir nån sömn och pigg plugghjärna i morgon. Godnatt finingar ♥
 
Hundarna börjar komma.
väntar och väntar
Berlin
Nöjda och glada gänget
MYS!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: