saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

UNB Hunger games

Kategori: Allmänt

Idag har jag testat på något helt nytt, något lite åt rollspelshållet. Jag har tillsammans med Erik från McLeod deltagit i UNBs egna Hunger games. Eftersom jag varken läst boken eller sett filmen så var det här något helt nytt för mig...
 
Totalt tävlade 12 par, en kille och en tjej från varje res house. Hela grejen gick ut på att de 12 distrikten (paren) genom att röra sig genom 3 zoner och med diverse olika vapen sku "döda" varandra tills man var sist kvar. De tre olika zonerna bestod av tre områden med gräs som skiljdes åt av gångbanor. Till och från stängdes vissa zoner av på grund av brand eller liknande, vilket medförde en mycket mindre yta att röra sig på och färre ställen att gömma sig på. För att döda varandra fanns det diverse olika vapen: stora bollar, små bollar, svärd, pilbågar, diskar och lite annat smått och gott. Det fanns även en del sköldar att skydda sig med. De olika vapnena skadade/dödade på olika sätt, vissa kunde till exempel medföra att du tappade ett arm eller ett ben, vissa dödade direkt och vissa dödade om de träffade på speciella ställen på kroppen. Spritt över zonerna fanns lappar och låtsasarmar och ben som gav dig en extra arm/ben eller annat användbart om du hann ta det först.
 
Starten gick nedanför en slänt och utifrån hur mycket pengar vi samlat in fick vi våra startpositioner. Skall tilläggas att detta, liksom mycket annat, också var en välgörenhetsgrej för att samla in pengar (minns inte till vad den här gången). Vi hade samlat in 7e mest tror jag, så startpositionen var väl sådär. När så starten gick var det bara att kuta för att hinna få tag i något vapen eller nån sköld som låg i en av zonerna och sen var det bara att försöka döda så många som möjligt samtidigt som du såklart behövde undvika att bli dödad själv. Jag lyckades döda två snabbt i början och folket sinade snabbt. När vi var 8 stycken kvar blev jag dödad, MEN under inledningen av tävlingen hade de auktionerat ut ett extra liv vid publiken som jag fått så det var bara att glatt vifta med lappen och köra på :))) Jag och Erik klarade oss rätt bra under en lång tid, men efter att ha blivit träffad av en av diskarna fick jag tråkigt nog inse att det var kört för min del. MEN efter ännu en auktion, där de auktionerade ut en returnticket till spelet, var jag tack vare Mcleods insamlande av 64!!! dollar tillbaka i spelet. Galet vad vissa av grabbarna från huset kastade in cash för vår skull.
Vi var nu 5 stycken som kämpade om segern och jag och Erik teamade på rätt bra. Efter att ha plockat de andra en efter en var det så bara vi två kvar och snäll som han är fick jag äran att döda honom och stå som slutlig segrare :D
Detta innebär ett pris på 100 dollar! Inte så pjåkigt :) Erik fick också pris som first runner up.
Vi vann även ett pris till huset eftersom Mcleods "hejaklack" ägt ut de andra husen och stått för den bästa team spiriten. Så HEJA MCLEOD!
Det har varit en sjukt rolig grej och jag hoppas jag får chansen att göra något liknande igen :)))
 
Efter detta ståhej har jag nu övat koreografi i en och en halv timme för glee och förberett en redovisning inför i morgon. Behöver jag säga att jag är TRÖTT?! Nej just det, godnatt fölk! Nu ska jag försöka få en pööörfect natts sömn.
Laddade till tusen innan starten!
Diskuterar taktik
Full fart...
Glada segrare och glad "huvudsponsor"
SÅÅÅÅ NICE :D
Team McLeod. Tävlande och huvudsponsorerna Jeremy, Jake och Jordan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: