saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Tentaångest och ett skitigt rum

Kategori: Allmänt

Ja, då var den riktiga verkligheten ikapp. Första tentan (midterm) på onsdag. Innan dagens lektion kändes det lugnt, som att jag ändå hade bra koll på vad vi som sysslar med, men efter att prof Cwynar inlett dagens lektion med att berätta att det kommer vara mycket detaljfrågor och att vi bör kunna diagrammen och graferna väl så har jag lite smått panik! Vi pratar alltså om ett 30-40 tal olika figuer/grafer/diagram med, i de flesta fallen, extremt detaljerad information om isotoper, temperaturer mm mm....
 
Har dessutom en ganska stor rapport som ska vara inne på fredag och som kommer ta upp nästan hela morgondagen. Idag har det varit fullt upp med lektioner och min vanliga måndags-lunchträning blev istället 2h plugg på bibblan :( 
Känns som en smäll på käften att jag helt plötsligt är mitt inne i alla dessa "seriösa" grejer. Men det är väl bara att bita i det mycket sura jävla granny smith äpplet.
 
Sitter på rummet nu, som tro det eller ej fortfarande inte har städats sen jag kom hit. Det är fruktansvärt äckligt! och nu pratar vi inte om min vanliga definition på äckligt utan det här är än värre! Mamma, du hade fått en chock!!! Men som med så mycket annat så har jag släppt på mina städprinciper med, så blir till att sitta i det här snusket i alla fall. Fast som alltid så blir man ju som sugen på att städa när det vankas tentaplugg...den här gången får dock bli undantaget som bekräftar regeln om att det alltid är som renast innan tenta. 
 
Skönt att ta en liten paus från pluggandet och skriva blogg istället, men nu Ska jag försöka få några fler produktiva timmar innan jag kommer fall in i en mycket djup sömn. 
 
Plugg i massor
Några av alla diagram att nöta in...
Ja. Det är skitigt. På. Riktigt. #såsnuskigtattjagskämsmenlärändåvisasånitrorpåmig

Kommentarer

  • Wööörn säger:

    Eeeeeeeeuw!!!! ;)

    2013-10-08 | 08:30:46
  • Mamn Palmn säger:

    Det låter som om jag har det så välstädat men jag antar att du menar hur fint du alltid brukar ha:) men allvarligt tror jag att en städning är på sin plats snart!

    2013-10-08 | 16:41:20

Kommentera inlägget här: