saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Glee, plugg och nu: mot NY!

Kategori: Allmänt

Hej hopp!!
 
Har varit en hektiskt vecka med (som vanligt) alldeles för mkt plugg. Har 3 inlämingar och en tenta på g >_<
detta är orsaken att det varit dött här i veckan...
 
I söndags kväll var det dags för vår Glee-uppvisning. Tillsammans med 9 andra grupper så uppträdde vi i SUB:en inför en till och från jublande publik. 
Var sjukt nervöst innan, men det kändes som ändå okej och som att jag sku klara av det. Inte tidigare på dagen, för då hade jag PANIK, men precis innan vi gick upp på scen så kändes det faktiskt helt okej. När så väl låten drog igång och mitt solo närmade sig så slog nåt till i kroppen och min puls rusade som aldrig förr. Fick ur mig orden, men det lät för jävla illa. Skamsen var det bara att fortsätta numret ut innan jag med skakande knän fick lämna scenen. Var några timmar med riktigt jobbiga känslor som följde efter uppträdandet...fick som panikångest och fullkomligt skakade med en skyhög puls :/ tack vare fantastiska personer i gruppen och en massa kramar så lugnade jag iaf ner mig så pass att jag orkade kolla på resten av framträdandena, vi var ju först ut. 
Sen var det förbannat skönt att krypa ner i sängen och låta alla spänningar släppa, gråta ut lite och sova.
Varför jag reagerade såhär vete fasen, förmodligen var det väl grundat i att all nervositet släppte på något vis och att jag inte var helt nöjd. Idag känns det inte alls som att det var så farligt och i efterhand är jag trots allt glad att jag ställde upp på det här och jag är stolt över att jag faktiskt vågade :) en bra erfarenhet att ha med sig i bagaget! 
 
Är du intresserad av att se och höra så är det bara att klicka in på länken här under, dock är ljuset sämst pga arrangörsmissar och ljudet är lågt (även det pga dåligt arrangemang...), men det ar int mkt att gora at...
 
 
Nu väntar en dag till med plugg innan jag, Melanie, Johan och Matthias packar in oss i bilen och drar till New York :D HEJ HEJ BELÖNING! och det är en belöning som heter duga. Ska bli så himla nice :)))) Så nästa vecka har ni väl ett maffigt inlägg om resan att se fram emot. 
 
PUSS PUSS finingar
 
Morgan och jag var laddade innan framträdandet :)
McLeods Glee-club 2013!
 
 
Lite extra mod för att ta mig upp på scen...
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Vet att du hatar när jag säger det, MEN jag tyckte det var bra (allt utom ljus och ljud i lokalen)!:)

    2013-11-07 | 14:10:28
    Bloggadress: http://johanfrisk.blogg.se
  • Linnéa säger:

    Men Sara skärp dig så bra jobbat!! Det kallas scenskräck och det kryper på en utan att man märker det, det kunde lika gärna blivit helt svart och du inte fått ut ett ljud! DU KLARADE DET! Sen vet jag att du sjunder ännu bättre utan nervositeten, men glöm inte bort att för några år sedan så hade du ont i magen och blöta tassar så fort du skulle redovisa...! Man ska inte glömma bort vilken utveckling man gör och bara se det man inte är nöjd med, du var så duktig och så modig som dessutom postar det här när du inte är nöjd med det!

    Vill bara påpeka en sak till, hur många ggr har du gjort detta i ditt liv?! Vafasen Madonna har säkert fått scenskräck ngn gång, Britney vet jag har rusat av scene gråtandes, men du stod kvar! Du är bäst, puss / stolt syster!

    Svar: <3 :)
    Sara

    2013-11-07 | 14:58:12

Kommentera inlägget här: