saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Run for the cure - team rUN Buddies

Kategori: Allmänt

Idag har jag äntligen fått springa det där loppet jag nämnt tidigare. Ett välgörenhetslopp för insamling av pengar till bröstcancerfonden kallat Run for the Cure. Var en del i ett UNB-lag, rUN Buddies, som bestod av lite mer än 10 personer.
Banan var 5 km lång och gick hälften på asfalt och hälften på grus. Taggad som jag var (har peppat i flera dagar för det här förbannade loppet...) så stod jag längst fram i starten tillsammans med merparten av laget. När så startskottet gick var min tanke att ta rygg på Johan, det höll i typ en kilometer. När han drar igång de där jävla långbenen är det omöjligt att hänga på...så sen fick jag slå av lite på temot för att undvika en evetuell krasch (in i den välkända väggen). Men tempot första kilometern var rätt högt, hade en tid på ca 3:50!
Fortsatte dock i ett helt okej tempo, spurtade sista 500 metrarna och gick i mål på 22 minuter blankt. Som andra tjej, så plats på "pallen" blev det! Mycket nöjd! :)))))
Alla i laget gjorde ett riktigt bra lopp och det var många glada miner i målområdet. I det fina vädret började vi sedan strosa den långa, tunga uppförsbacken tillbaka till huset MEN lyckliga vi fick skjuts! Det var vi väl förtjänta av :)
 
Nu väntar en lugn kväll med lite Glee-rehearsals och plugg.
 
Lena strålar ikapp med Solen
Peppade team rUN Buddies innan racet :)
Inledningsceremoni
Uppvärmning  a la Friskis och Svettis
 
Smilar efter 1 km
 
Amanada var lätt gladaste deltagaren efter 1 km
 
Nöjd Johan efter sina 20:20!
 
Når målet och istället för en snygg pose som alla andra är klockan i fokus...
NÖJD!!
Trött tjej efter målgång...
Nöjd med!!
Melanie avslutar starkt och pressar sig förbi konkurrenterna :)
Klemens är nöjd han med
Topp 3 i damklassen 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: