saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Plugg, förkylning och saknade vänner

Kategori: Allmänt

Den här dagen känns som en enda lång transportsträcka till att få gå och sova igen. Precis som igår så är allt jag kan tänka på just hur skönt det ska bli att lägga huvudet på kudden ikväll. 
Har dragit på mig en riktigt jävlig förkylning som innebär hosta (med sånt där superäckligt slem ni vet), en konstant rinnande näsa och feber från helvetet. Detta har i sin tur medfört stora (större än innan) svårigheter med att sova och en svullen/sårig/ofräsch näsa. Så INTE bra. 
Försöker kurera mig så gott det går med te, honung, hostmedicin, diverse nässpray och alvedon. Har INTE tid att vara sjuk. Massa skoljobb att stå i (som måste göras typ NU) och i morgon är det pubrunda (redan anmäld och betalat) och på lördag är det Halloween (kan inte missas när man väl är här). Så det är bara att försöka bita ihop och ta sig igenom allt.
Idag har dagen spenderats med att skriva essay om klimatförändringar och förbereda presentation som jag har i morgon tillsamman med Colin. Dagen startades i bibblan, men efter diverse arga blickar över imtt hostande gick jag tillbaka till mitt lilla krypin där jag nu sitter med en massa te, levande ljus, snorpappershögar, choklad och detta värmeaggregat till dator. Har det faktiskt ganska trevlig här ändå i all "misär".
 
Dagens höjdpunkt (nej, inte hockeymatchen eftersom Det. Gick. Åt. Helvete.) är det underbara skypesamtalet med Linnéa, Mattias, Micke, hjortron, glass och en galen, spurtande Gunde Svan. Det här är på riktigt första gången jag verkligen, verkligen fått hemlängtan. Eller ja, längtar väl inte hem direkt utan efter alla goa människor där hemma. Att få lyssna och titta på Mattias när han sitter och maler på som vanligt om ditten och datten, Linnéa som klämmer i sig all laktosglass själv och Kullström när han skrattar är som så himla underbart. Måste erkänna att det kom en del tårar efter att samtalet avslutats. Samtidigt som det är kul att se er så är det såklart jobbigt...men det bästa är ändå att jag VET att jag har något fantastiskt att komma tillbaka till :))) och eftersom tiden rinner iväg i ett rasande tempo så sitter jag väl också där i soffan, kollar på Gunde och käkar hjortron snart!
Att få käfta lite med Kniven och Sydh är också trevligt, även fast facebook-käftande inte är i närheten av Hansson&Hammar-käftande ;) Som ni ser, lite SLU/Umeå-nostalgisk idag...
 
Nej, nu ska här fortsättas med diverse plugg. Ingen rast, ingen ro. 
 
Hoppsn!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: