saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Jul och nyår i Miami!!!

Kategori: Allmänt

Jaa, du läste rätt! Trots en del krångel med biljett och så, så har jag nu planerat om min hemresa och istället för att fara hem till jul bär det av till Miami den 19e december tillsammans med Melanie och Amanda :D wehooo!!!
Biljetterna är införskaffade och det blir ca två veckor där innan det blir hemfärd till Sverige den 6e januari. Känns som att den här resan och allt som hör den till bara blir bättre och bättre för varje dag som går :))))
 
De senaste dagarna har jag pluggat som aldrig förr. Igår hade jag min första midterm, i kursen Climate change and environmental response, har ingen aning om hur det gick. Halva midtermen bestod av frågor med flervalsalternativ och den gick ganska bra, den andra halvan sku man beskriva en massa begrepp och testmetoder och den gick inte alls lika bra. Om han, proffesorn, godtar något av mitt ordbajsande kan det (peppar, peppar) ha gått vägen.
Förutom plugg till midtermen så har det gått mycket tid till rapportskrivande till en annan kurs. Har jobbat tillsammans med en kille i klassen med labben och skrivandet av rapporten och samarbetet kan väl sammanfattas som "icke fungerande". Hur som helst, efter en massa tjafs och krångel med den där labben är nu rapporten klar och ska inlämnas i morgon bitti. Har även hunnit med att sampla de sista transecterna till ett annat projekt, så nu är det bara att ta tag i den rapporten med. Sjukt mycket på gång för tillfället.
 
Fin höstdag med sampling.
 
                                                 
Eftersom det är thanksgiving till helgen var det extra uppiffad mat i "dining hallen", kul med lite omväxling :)
 
Tanken med kvällen var att följa stora delar av "gänget" till social club för att glömma skolan ett tag, fira tre nya fina poäng, avklarad midterm och rapport samt att Miami-resan blir av MEN jag orkar verkligen inte. Känner mig helt färdig. Febrig, rosslig i halsen, tryck i bihålorna och förbannat slut. Så blir till att ta bort det nyss ditlagda sminket och krypa ner i sängen istället och hoppas på att jag känner mig piggare i morgon.
 
GODNATT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: