saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Separationsångest

Kategori: Allmänt

I torsdags skrevs den sista tentan. Tre tentor och en stor inlämning på fyra dagar, följt av en lite för vild tentafest har gett upphov till några dagar i sängen med sällskap av musikhjälpen (jag hoppas ni alla har skänkt någonting!). Hjärnan och kroppen är sopslut (kommer du ihåg dä?!). Tiden här i Fredericton är snart slut, om fyra dagar bär det av till Miami. Det är som med blandade känslor allt. Alldeles för mycket intryck och tankar och känslor som far runt i kroppen. Ska bli skönt att få semester, att komma hem, men även konstigt och lite jobbigt att lämna allt (och ALLA!). Det är redan dags för vissa att fara härifrån och det är nästan så att man hoppas att snöstormen som dragit in här och stängt ner diverse grejer kommer ge oss några dagar till med alla (ja,jag är egoist i den här frågan). Jag har som separationsångest tror jag. Kommer nog bli några konstiga dagar här framöver. För mig kommer det dock (turligt nog?!) bli några avsked i taget, så det borde som inte bli världens chock i alla fall OCH en reunion är ju redan planerad i maj (yran here we come:).  
 
Ingen mer tentaångest nu på ett tag...
och då blir man såhär glad :)
Snöstorm
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: