saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Thanksgiving

Kategori: Allmänt

Idag är vi ledig från skollan pga Thanksgiving och campus är tömt på studenter som farit hem till sina familjer över långhelgen. 
Jag var inbjuden till Krystle, en tjej från en av mina kurser,  igår och tillsammans med henne och elva andra personer fick jag fira min första Thanksgiving. Det var en riktig brakmiddag med alla möjliga mattillbehör. Såklart fanns det kalkon med tranbärssås och gravy, sweet potato och stuffing. Precis som på film. Riktigt gott var det :) 
Mitt bidrag till middagen bestod av en äppelpaj och "snittar" bestående av wasaknäcke, kokta ägg, Kalles kaviar och färsk dill. Snittarna gick faktiskt hem bättre än vad jag hade räknat med!
 
Det blev en livad middag där jag tror alla åt alldeles för mkt...som man gör på jul och så, den traditionen verkar finnas överallt. Kvällen fortsatte sedan med lekar och än senare förvandlades vardagsrummet till ett välfyllt dansgolv. En trevlig kväll med andra ord!
Svenska snittar :)
Det svensk-tyska bidraget
Kanadensiska nationalsången innan maten serverades
Nästan hela gänget :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: