saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Formal dinner och första snön

Kategori: Allmänt

Dagarns spenderas fortfarande genom att plugga, plugga, plugga.  I fredags kom dock ett trevligt avbrott i form av McLeods årliga formal dinner. En middag där alla klär upp sig, matsalen är uppiffad och då de serverar (vad som ska föreställa) godare/finare mat. Det var en trevlig tillställning som avrundades med secret santa samt presentutdelning till oss utbytesstudenter (present=kanadensisk flagga) innan en husfest med inslag som från ett mellanstadiedisco drog igång. 
 
 
 
 
 
Nästan hela McLeod-familjen.
 
Igår var det som bekant första advent och första december och till de flestas stora glädje kom även den första snön. För en del den första snön de någonsin sett.
Snön är verkligen välkommen och det är skönt att det blivit ljusare och tystare ute MEN med snön här kommer också en kopiös mängd salt. Har aldrig sett något liknande. De bara öser ut salt! Inte bara för att undvika halka utan även för att smälta bort snö. Det mest konstiga är nog att de redan långt innan snön kom började hälla ut salt, för att vara på den säkra sidan som. Är glad att jag inte har lång tid kvar promenerandes på dessa gångbanor, vill som gärna att mina skor är vid liv när jag åker tillbaka...
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    NEJ nu sätter jag ner foten! INGET MER SOM HELA TIDEN! Nog om det ;p Jag tror att det måste ätas riktig mat när du kommer hem, finmat och riktigt fika, för det där fikat såg nästan läskigt ut! puss

    Svar: Haha. Som är ju bästa ordet :D
    Sara

    2013-12-05 | 12:40:58

Kommentera inlägget här: