saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Självdisciplinen, vart tog du vägen?!

Kategori: Allmänt

Igår var tanken att jag och Jan sku ut och göra mätningar. Jag gick upp tidigt och sprang en 6-km runda innan frukosten, duschade, vilade och gjorde mig redo för en lång dag i skogen. Som nästan alltid när jag ska ut så betydde detta full regnmundering...
Efter att jag mött upp Jan kom vi dock fram till att det, faktiskt, regnade för mkt så det blev att gå upp till rummet och kränga av mig allt igen. Åt en lång lunch, alla måltider har iofs tagit en jävla tid de senaste dagarna eftersom en av mina visdomständer som har bestämt sig för att nu är den rätta tiden att trilskas, och sen blev det några timmars skypande. Åt, igen, och sen var väl tanken att jag sku ta tag i plugget som jag inte rört under hela dagen. MEN ICKE! Slutade med att jag låg på sängen i några timmar och lyssnade igenom en massa nice musik och sen sov jag tidigt. Har ingen självdisciplin what so ever. Lär verkligen ta tag i mig själv om det här ska funka.
 
Idag har det faktiskt gått snäppet bättre. Gick på alla föreläsningar i morse och sen drog jag och Jan direkt ut till "woodloten" för att fortsätta med våra mätningar. Även idag regnade det till och från men vi var ihärdiga, jobbade på i nästan 6h och gjorde färdigt hela 6 transecter! Så nu är 7 av 20 kla, så det går iaf lite famåt.
Hösten har börjat komma hit på allvar nu och skogen blir finare och finare för varje dag som går. Ska ut igen i morgon, hoppas på lite mer sol den här gången så vi kan njuta ordentligt av alla fina lönnar och aspar.
Efter en snabb middag, en kort kik på de otroligt negativa resultaten från dagens matcher (3-0 och 6-1, vakna HIF och Leksand!) och en ännu snabbare dusch promenerade jag ner till bibblan för att föra in dagens resultat och fila på lite annat. Nu är jag tillbaka på rummet och jag är trött, tröttare, TRÖTTAST. Så min förhoppning om att hinna (läs orka) läsa lite idag har jag gett upp. Nu blire sängen och förhoppningsvis en god natts sömn.
 
Godnatt finingar
 
Höstfint.
Hej jag är en GLAD tjej som säger hej.
Mäta, mäta, mäta.
 
Ett och annat riktigt fint träd springer vi på
Dagens gladaste överraskning, Lunglav :D
 
 
 
 
Trattkantareller?!
Fick en kortis med sol.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: