saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Labour day

Kategori: Allmänt

Hej hallå hoppsn!
 
Idag har vi mestadels tagit det lugnt, pratat med folk, chillat. Tog en kort tur till parken och spelade "catch the flag". Sen har det varit ett mindre event på "Subben" där det var olika föreningar, musik, pizza och corn boil. Mycket gott! Känns som att jag inte gör annat än äter och ändå är jag hungrig hela tiden...tur vi bor högst upp i slänten!
 
Kvällen har vi spenderat på the snooty fox (pub downtown) där vi druckit öl i, som vanligt, mycket trevlig sällskap. Jag gick hem för ett tag sen efter att jag lämat av grabbarna vid the Aitken house där det är en stor fest. Jag är den enda som börjar skolan i morgon och jag ska upp om 6h. Ligger redan efter en del med sömnen, jag bara väntar på att det ska komma ikapp...
 
I morgon bitti åker jag på field camp så kommer nog inte ha internet förrän söndag/kväll måndag. Blev ett kort inlägg idag eftersom jag är sjukt trött och snart ska upp igen. Sov gott finingar!!
 
Sorry Matthias, but I'm very tired today. Next time I will start writing short summaries for you in english. I promise!!!
 
Här kommer iaf lite bilder :)))
 
Promenad i parken 
This is how we do it, the swedish way. Isn't that right Matthias?!
 
Hela gänget på baren
 
Svenskgänget
 
SCA är överallt!
 
Gratis majs och pizza. Gott!
 

Kommentarer

  • Old Wolf säger:

    Mycket mat och DRYCK, ser inte så mycket av skolarbete.

    2013-09-03 | 15:14:36

Kommentera inlägget här: