saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Helgen

Kategori: Allmänt

Förutom hockeyn så har den här helgen till stora delar spenderats i lugn och ro i huset. Har läst lite kurslitteratur, skypat, chillat och ja gjort mer eller mindre ingenting.
 
Undantagen från detta är gårdagen som spenderades i sällskap med en hel drös olika nationaliteter först här i huset i form av en förfest med Uno-spel och sen en utekväll på Social club. Jag var dock väldigt trött, så gjorde tidig kväller.
 
Det andra undantaget är ett efterlängat träningspass så här på kvällskvisten. Tog en löprunda över till andra sidan älven och tillbaka. Vart lite förvirrad då vattnet stigit och "gömt" den stig vi tidigare lokaliserat. Men det blev en bra runda ändå. Lite mer än 8km följt av lite styrka i det lilla gymmet som finns i huset. Känner mig mycket piggare nu!!
Den här förbannade backen kommer antingen vara min bästa vän eller min värsta fiende i slutet av den här terminen, allt beror på ifall den kommer ge mig superbra kondis eller knäcka mitt självförtroende totalt. Jag hoppas verkligen på det första. Men här sitter jag och är glad över min lilla runda...den är INGENTING jämfört med vad mina finingar i Sverige klarat av idag! 48km med stora delar terränglöpning i Salomon trail tour. Stoltaste tjejen i Kanada idag är nog jag, då fina Linnéa gjort ett kanonresultat :) Cred till Carl, Stina, Emil och resten som också gjort ett kanonjobb :) Jag är väldigt imponerad av er!
 
Nu ska jag gå ner en våning och kolla lite Batman med lite folk från huset, sen blir det förhoppningsvis en god natts sömn. Puss och hej!
Förfest + social club :)
 
 
 
 
 
Var tvungen att ta lite bilder på löprundan, superhärlig höstkväll!
 
Nöjd tjej :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: