saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Helg

Kategori: Allmänt

Efter en alldeles för kort natts sömn efter cornboilen väcktes jag strax efter kl 9 för att dra och käka frulle och spela lite fotboll. Trots en seg start så var jag efter ca 10 minuters spel pigg och glad och fy faan vad kul det var att spela! Körde 5 mot 5 inomhus, så det vart mkt springa. Har faktiskt fått blåsor under fötterna av alla start och stopp.
Efter nästan 2h spel gick vi genomevettiga tillbaka till McLeod för brunch och snabb dusch innan vi gick ut i det fina vädret (högsommarvärme!!!) för att kolla på min första Fotball-match. Kollade två quarters och sen gav jag upp. Förstår inte reglerna och värmen var, faktiskt, galen på läktaren. Tog en tur till bibblan istället för att göra lite nytta.
Försökte sen ta en tupplur på rummet, men eftersom de satt på värmen (nu pratar vi MAXIMAL värme) i huset och eftersom solen ligger på mitt fönster typ hela dagen så gick det inget vidare. Temperaturen har varit upp på 27 grader i mitt rum!
 
Kvällen inleddes sedan med middag följt av fix, för-för fest med Uno, förfest hos Lena och utgång på Social Club. En mycket trevlig kväll! Kom dock i säng sent, typ 5-tiden, och pga hettan i rummet blev det inte många timmars sömn trots öppen dörr och öppet fönster. Detta gav upphov till en dag i slöhetens tecken. Har legat ute och solat och nu pratar vi verkligen sola, i bikini. Har varit väldigt varmt och gött! Gav dock upphov till en inte alltför vacker bränna... 
Kvällen har som bara försvunnit iväg. Tog en prommis med Johan och Matthias till Boston pizza för en andra middag och nu ska jag försöka få lite sömn. Det är verkligen en bristvara nuförtiden.
 
Fotboll :)
 
Fortfarande sommarvärme och grönt på campus
 
Football
Kanada levererar riktigt sommarväder
Aj, aj, aj.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: