saragoescanada.blogg.se

Livet som utbytesstudent i Fredericton, Kanada.

Cornboil - som det ska vara

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för den årliga "cornboilen" med allt folk från forestry och environmental studies. Ett ganska stort spektakel som jag förstått från innan.
Jag började kvällen med en för-för-fest hemma hos Jan där det bjöds på middag, bra musik och nya (tyska och trevliga) bekantskaper. Lätt den godaste maten jag käkat sen jag kom till Kanada, så lär försöka bju in mig på mat där fler gånger. Trevligt att hänga hos någon som faktiskt bor i ett riktigt hus med trädgård och allt med.
Efter lite chillande där promenerade vi till förfesten som ägde rum i ett hus några gator bort. Redan när vi kom var där väldigt mycket folk. Kanske 40 pers utanför i trädgården och kanske 20 till inne. Ett jävla liv och väldigt trevligt!
Alla kanadensare är väldigt måna om att vi utbytesstudenter ska känna oss som en i gänget, så det blev väldigt mycket nya bekantskaper (och namn att lära sig) redan på förfesten.
 
Sen vare dags för alla att ta sig till woodloten där den riktiga festen, cornboilen, sku äga rum. Detta gjordes genom att en hel karavan med taxibilar forslade samtliga till en parkering i utkanten av skogen varifrån vi gick genom en kolsvart skog tills vi nådde eldarna, scenen och majsen.
Förutom kokt majs i mängder bjöds det på marschmallows, choklad, korv med bröd, chips och ja säkert en hel del mer som jag missade. Åt hur som helst så mkt marchmallows att jag fortfarande har ont i magen.
Under kvällen brann två brasor, en stor och en lite mindre. Det sjöngs och spelades från en liten scen, vissa gånger bättre än andra. I övrigt var det mest trevligt häng och intag av diverse alkoholdrycker (och hos somliga en del annat baserat på den doft som låg tung över området). Väldigt trevligt folk och ett hejdundrandes liv hela tiden. Helt kolsvart förutom de två brasorna, vilket gav oss chansen att verkligen njuta av den stjärnklara himlen.
Totalt var det ca 150 personer där!!! Har aldrig varit på något liknande i förut, ännu ett minne att bära med sig :)
 
Trött som tusan är jag nu tillbaka i sängen och ska försöka hinna med några timmars sömn. Om grannen fortsätter gå lös på guran lär det dock bli svårt...Godnatt hörrni!
 
Skönt att komma till ett "riktigt" hem
Jan fixar käk
För-förfest
GOD MAT!
Benno, Flo, Jan och Philippe. Tyskarna för kvällen
Betalat och fått våra nametags på förfesten
Förfest, storlek större
 
Mer majs åt folket!
 
Blandade bilder från en mkt trevlig kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: